Activitate: A1. Sprijin pentru infiintarea de noi intreprinderi sociale
Subactivități:
SA1.1. Informarea publicului cu privire la actiunile derulate in cadrul proiectului - în prima luna a proiectului se va definitive conceptul campaniei de informare de tip caravana. Se vor derula intalniri ad hoc cu persoanele interesate (minim pe 4 intalniri pe judet) la sediul partenerilor precum si in locurile nonconventionale de intalnire ale acestora (cafenele, parcuri/alte locuri unde isi petrec timpul liber), cat si 6 evenimente unde vor fi invitati si intreprinzatori din domeniul economiei sociale, reprezentanti ai autoritatilor, reprezentanti ai patronatelor, sindicatelor, reprezentanti ai incubatoarelor de afaceri etc. Se estimeaza participarea a cel putin 200 de persoane si a 12 reprezentanti ai altor factori interesati. Se urmareste semnarea a cel putin 12 parteneriate pentru sustinerea viitorilor antreprenori. Se vor prezenta cursurile de formare profesionala in sectorul economiei sociale.
SA1.2. Selectarea si monitorizarea grupului tinta ce va participa la actiunile de sprijin organizate - se va realiza in lunile 1-10 ale proiectului. STRUCTURA GT: 132 de persoane care doresc sa infiinteze intreprinderi sociale in mediul rural (41 persoane dezavantajate/ defavorizate pe piața muncii, șomeri, persoane inactive si 20 persoane participanți de etnie roma. Grupul tinta al proiectului are domiciliul in mediul rural, in localitatile de pe raza celor 3 GAL-uri partenere in proiect). Din cele 132 persoane din GT care doresc sa infiinteze intreprinderi sociale, proiectul va promova si va sustine faptul ca acesta se va recruta cu precadere din judetele regiunii de dezvoltare Nord-Est. METODOLOGIA DE SELECTIE: Scopul metodologiei il reprezinta implementarea unei proceduri transparente, echidistante si obiective de inregistrare si selectare a GT. Lansarea recrutarii va fi realizata in cadrul celor 6 evenimente de informare din cele 6 judete de implementare. Vor fi contactati si cei care au completat chestionarul ce a stat la baza analizei de nevoi. In functie de solicitarile primite, repartizarea GT pe judete poate suferi modificari (compensari de la un judet la altul) pentru a se putea realiza GT asumat.
SA1.3 Furnizarea de programe de formare profesională – în lunile 1-10 de proiect. Activitatea urmareste dezvoltarea spiritului antreprenorial intr-un context formativ, axandu-se pe caracteristicile si calitatile antreprenoriale si manageriale. Cursul sustinut, intitulat "Antreprenor in Economia Sociala" (cod COR 112032), va avea alocate 180 de ore/cursant si va fi autorizat conform cadrului legal. Se vor organiza 10
grupe de formare, cu maxim 14 participanti/grupa, fiecare participant primind o subventie de 900 de lei/curs. Vor beneficia de formare 132 de persoane care fac parte din GT eligibil, din care min 123 de persoane vor fi certificate (93,18%), 41 sunt persoane dezavantajate / defavorizate pe piata muncii, someri, persoane inactive si 20 sunt participanti de etnie roma.
SA1.4 Alte activitati de sprijin oferite in vederea infiintarii de intreprinderi sociale- Grupul tinta a identificat in totalitatea sa, nevoia si de alte programe de formare, in domenii adiacente antreprenoriatului, dar relevante pentru sfera economiei sociale. Dintre teme, cea mai relevanta a fost socotita cea legata de incluziunea grupurilor vulnerabile din mediul rural pe piata muncii. Atat formarea
antreprenoriala cat si activitatile de sprijin complementare trebuie sa raspunda la final principalei nevoi a grupului tinta, aceea de asigurare a competentelor necesare elaborarii unor planuri de afaceri competitive din perspectiva participarii la concursul de selectie pentru finantare, organizat in cadrul proiectului. Pentru a asigura caracterul social si inclusiv al afacerilor, participantii vor participa la un curs pe tema incluziunii si diversitatii in afaceri,pe parcursul a 5 zile, in format hibrid, implicand 10 ore de teorie si 25 ore practica.
SA1.5. Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finantate in cadrul proiectului – în lunile 8-10 de proiect. are ca scop organizarea si derularea concursului de PA, evaluarea si selectarea PA depuse in cadrul sesiunii competitionale, in vederea selectarii pentru finantare a 34 PA.
SA1.6. Furnizarea, de către administratorul schemei pentru entitățile sociale, a serviciilor personalizate de consiliere ulterior finalizării procesului de selecție a planurilor de afaceri - se va realiza in lunile 11-12 de proiect. SA1.6 are ca scop oferirea de catre Liderul de proiect a unui pachet de actiuni menit sa sprijine cei 34 beneficiarii.SA1.7. Asigurarea infiintarii si demararii functionarii intreprinderilor ce vor implementa planurile de afaceri cu ajutor de minimis in cadrul proiectului – în lunile 11-12 ale proiectului. Activitatea va debuta progresiv dupa finalizarea consilierii antreprenoriale pentru fiecare beneficiar in parte. Vor fi elaborate 34 de dosare pentru inregistrarea celor 34 de entitati juridice in mediul rural al regiunii de implementare NE. Asistenta in vederea dobandirii personalitatii juridice presupune informarea fiecarui beneficiar cu privire la cerintele legislative, timpul de elaborare al documentelor necesare inmatricularii si autorizarii tipului de entitate dorit, costurile necesare; asistenta beneficiarului cu privire la completarea documentelor necesare, analizarea codurilor CAEN, analizarea cerintelor legate de autorizarea domeniului de activitate, consilierea in vederea stabilirii vectorului fiscal, consilierea privind infiintarea punctului de lucru, daca este cazul;
Activitate: A2. Implementarea planurilor de afaceri si monitorizarea functionarii intreprinderilor socialeSA 2.1. Decontarea subventiilor aferente implementarii planurilor de afaceri selectate de catre administratorul schemei - se va realiza in lunile 13 - 30 ale proiectului. Intreprinderile sociale vor primi finantarea in baza unui contract de subventie incheiat intre administratorul schemei de minimis si beneficiariiajutoarelor de minimis la finalul Etapei I. Parteneriatul va verifica si se va asigura de respectarea criteriilor de acordare a ajutorului de minimis prevazute in Regulamentul 1407/2013, conform schemei de ajutor de minimis si GS-CS si va transmite documentele spre validare furnizorului schemei de ajutor de minimis. In prima luna se va definitiva si distribui Metodologia de decontare a subventiilor, care va cuprinde: etape, modalitatea si conditiile de acordare, transele de plata, documentele justificative, reguli pt fiecare tip de cheltuiala inclusa in buget, conditionalitatile, anexe
S.A. 2.2. Monitorizarea functionarii si dezvoltarii entitatilor de economie sociala finantate - se va realiza in lunile 13 – 30 ale proiectului. Cuprinde actiuni care au ca scop final sustinerea antreprenorilor in implementarea PA selectat, monitorizarea activitatii intreprinderilor infiintate, inclusiv exploatarea si sustenabilitatea ideii de afacere asumate in sensul dezvoltarii, si nu doar al supravietuirii in piata, precum si a atingerii tuturor rezultatelor asumate prin proiect, cu acordarea unei atentii deosebite mentinerii locurilor de munca create, precum si functionalitatii intreprinderilor sociale nou create.
Activitate: A3. Managementul proiectului
Subactivități:
SA3.1. Managementul proiectului - Managementul proiectului este o activitate transversala permanenta care are ca scop implementarea in conditiile de timp, buget si calitate asumate prin contractul de finantare. Cuprinde activitati pregatitoare si de initiere ale proiectului: constituirea echipei, organizarea intalnirii de inceput a proiectului, adaptarea si particularizarea procedurilor la nivel de proiect privind: monitorizarea, raportarea, achizitiile, comunicarea, vizibilitatea, dezvoltarea durabila, egalitatea de sanse si nediscriminarea etc si activitati continue: organizarea/planificarea activitatilor, monitorizarea activitatilor, evaluarea intermediara - corespunzatoare raportarilor tehnico – financiare in vederea rambursarii cheltuielilor, achizitiile proiectului, managementul riscului etc.
Activitate: A4. Protectia datelor cu caracter personal
SA4.1Protectia datelor cu caracter personal
Activitate: A5. Informarea si publicitatea si alte activitati aferente cheltuielilor indirecteSA 5.1 Informarea si publicitatea si alte activitati aferente cheltuielilor indirecte - INFORMAREA SI PUBLICITATEA este o activitate transversala, ce se va realiza pe intreaga perioada de derulare a proiectului si va viza realizarea conceptului materialelor de informare si publicitate, diseminarea informatiilor in randul publicului tinta s.a. Expertii de asigurare a masurilor obligatorii de informare si publicitate vor elabora planul de informare si publicitate al proiectului.